Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

ΑΝΝΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ «Στόχος μου οι Ολυμπιακοί Αγώνες»




ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: Σεβαστή Βρακατσέλη
Email: svrakatseli@cobrasports.gr 




Την αισιοδοξία στις μέρες μας τη συναντάς όλο και πιο σπάνια πια και κυρίως στους νέους ανθρώπους. Οι εξαιρέσεις, όμως, είναι αυτές που επιβεβαιώνουν τον κανόνα και η Άννα Αναγνωστοπούλου αποτελεί μια από αυτές. Η νεαρή πρωταθλήτρια της τοξοβολίας μίλησε αποκλειστικά το Cobrasports.gr και με το αφοπλιστικό της χαμόγελο μας έκανε να πιστέψουμε ότι δεν είναι όλα μαύρα δίνοντάς μας μάλιστα πολύ καλούς λόγους να ασχοληθούμε με ένα από τα αρχαιότερα αθλήματα!


Πώς ξεκίνησε η ενασχόλησή σου με την τοξοβολία; 

Ήταν πριν από 10 περίπου χρόνια. Έκανε ο αδερφός μου τοξοβολία στην κατασκήνωση. Τον έβλεπα, μου άρεσε και… κόλλησα και εγώ! Στην αρχή το έκανα παράλληλα με το βόλεϊ, αλλά πλέον είναι αυτό που κέρδισε αποκλειστικά την καρδιά μου.



Τι είναι αυτό που σε συναρπάζει στο άθλημα και σε έκανε να κολλήσεις έτσι;

Οι ιδιαιτερότητες του! Δεν είναι το κλασσικό άθλημα με την μπάλα που είναι το πιο δημοφιλές στην Ελλάδα, αλλά πρόκειται για ένα άθλημα που λίγοι ασχολούνται με αυτό. Έχεις να κάνεις με τον εξοπλισμό σου, το τόξο τα βέλη, τον στόχο και δουλεύεις με τον εαυτό σου. Είναι το κάτι διαφορετικό που με τραβάει. 


Ποια στοιχεία της τοξοβολίας θα τόνιζες για να τη συστήσεις στον κόσμο;

Είναι ένα άθλημα που σε βοηθάει να πετυχαίνεις στόχους και στην ζωή σου γενικότερα. Σε μαθαίνει πώς να σκέφτεσαι και να δουλεύεις με τον εαυτό σου, να αντιμετωπίζεις όλες τις συνθήκες που μπορεί να σου τύχουν εκείνη την στιγμή. Στην γραμμή βολής είσαι μόνος σου. Είσαι εσύ, το τόξο σου, το βέλος και ο στόχος. Ό,τι και να χαλάσει, ό,τι καιρό και να κάνει πρέπει να το αντιμετωπίσεις. Αυτό σου δίνει απίστευτη ωριμότητα να αντιμετωπίσεις κάθε τι στην ζωή σου. Δεν παύει, όμως, να είναι ένα άθλημα και να έχει όλα τα στοιχεία του αθλητισμού. Της αλληλεγγύης που αυτός που προσφέρει, της άμιλλας και του ευγενούς ανταγωνισμού.




Αγωνιστικά ποιοι είναι οι στόχοι για τη φετινή χρονιά;

Ο μεγάλος στόχος είναι οι Ολυμπιακοί αγώνες! Για να φτάσουμε όμως μέχρι εκεί είναι ένας αγώνας στο Άμστερναμ τέλη Μαΐου όπου είναι ουσιαστικά κάτι σαν προολυμπιακό για να συμπληρωθούν οι τελευταίες πέντε θέσεις για την Ευρώπη. Το ποίοι θα πάνε εκεί από την Ελλάδα θα κριθεί σε τρεις βδομάδες (7-8 Απριλίου) σε έναν αγώνα (λογικά στο Μαρκόπουλο). Είμαστε 10-12 άτομα περίπου στην προολυμπιακή εθνική ομάδα των γυναικών και άλλα τόσα στην ανδρών από τα οποία θα περάσουν τρεις και τρείς για τον αγώνα στην Ολλανδία. Από κει και πέρα ευελπιστούμε όλοι για το καλύτερο. Εγώ θα δώσω τον καλύτερο μου εαυτό και όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα που θα έρθει εγώ θα νιώθω καλά με εμένα και την προσπάθεια μου. Ακόμα και αν δεν είναι το επιθυμητό θα με κινητοποιήσει ακόμα περισσότερο να παλέψω στο μέλλον. Τώρα είναι ένα ξεκίνημα για μια ανοδική πορεία η οποία όπου και αν φτάσει όποτε και αν σταματήσει εγώ θα είμαι χαρούμενη γιατί θα τα έχω δώσει όλα. Όταν τελειώνει ένας αγώνας πάμε κατευθείαν για τον επόμενο, από κάθε εμπειρία παίρνω μόνο τα θετικά στοιχεία και από τα αρνητικά έχω μόνο να μαθαίνω. 


Πώς βλέπεις την κατάσταση εσύ από μέσα; Υπάρχει μέλλον στο άθλημα;

Υπάρχει μέλλον στο άθλημα, όπως και γενικότερα στον αθλητισμό, καθαρά χάρη στο μεράκι κάποιον ανθρώπων. Είναι ουσιαστικά σα να μας σταματάνε πολλές φορές όχι μόνο οι συνθήκες, αλλά και οι άνθρωποι που τις περιβάλουν αυτές τις συνθήκες. Όλο αυτό όμως γυρνάει σε πείσμα και λες ακόμα και αν δεν μας παρέχουν τίποτα, όπως για παράδειγμα γήπεδο για τις προπονήσεις μας, εμείς το παλεύουμε, βρίσκουμε άλλες λύσεις και τα καταφέρνουμε. 





Είσαι πολύ αισιόδοξη…


Σίγουρα το πρώτο πράγμα που θα πουν όλοι είναι ότι τα πράγματα είναι δύσκολα όμως μπορώ να πω ότι είναι στο χέρι μας να το φέρουμε τούμπα και παρά την κρίση να αναδειχτούμε γιατί έχουμε πολλές δυνατότητες σαν λαός αν σκεφτούμε και την ιστορία μας; Πρέπει να εκμεταλλευτούμε σωστά κάποιες καταστάσεις και θα μπορέσουμε να κερδίσουμε έδαφος τόσο σαν χώρα αλλά και σαν άτομα ο καθένας.

Γιατί κάποιος να ασχοληθεί με το άθλημα της τοξοβολίας;


Η τοξοβολία δεν είναι πολύ ανεπτυγμένη στην Ελλάδα όπως είναι και άλλα αθλήματα Η τοξοβολία είναι ένα άθλημα που δεν έχει όριο ηλικίας και δεν έχει και μεγάλο κόστος αν το κάνεις «χαλαρά» και όχι σε επίπεδο πρωταθλητισμού άρα μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας. Ξεφεύγεις και βρίσκεις παρέα και ξεγνοιασιά μέσα από την τοξοβολία. Γίνεσαι «παιδί» άρα βοηθάει απέναντι στην κρίση! Είναι σημαντικό ο καθένας μόνος του να παλεύει και να κινητοποιεί και τους γύρω του. 
Εσύ ταυτόχρονα με την τοξοβολία σπουδάζεις κιόλας.
Σπουδάζω στο Χαροκόπειο πανεπιστήμιο, στο τμήμα οικιακής οικονομίας και οικολογίας. Ήταν πάντα αυτό που ήθελα να κάνω και αυτό μου δίνει το κίνητρο να ψαχτώ σε αυτό που μου αρέσει. Θέλω να ασχοληθώ με την επαρχία και τον αγροτουρισμό και να βγω και στο εξωτερικό και να πάρω ιδέες.

Πόσο εύκολα συνδυάζονται πρωταθλητισμός και σπουδές;
Με πρόγραμμα όλα συνδυάζονται! Φορτώνομαι από το πρωί τα τόξα, τα βέλη μου και ότι άλλο χρειάζομαι πηγαίνω στο πανεπιστήμιο και μετά κατευθείαν για προπόνηση. Αν θέλεις κάτι πάρα πολύ θα βρεις τον χρόνο όχι μόνο να το πετύχεις αλλά να σου περισσέψει χρόνος να χωρέσεις και άλλα πράγματα. Δεν χάνω κανένα μάθημα, κυνηγάω και μια υποτροφία και κάνω κανονικά και τις προπονήσεις μου.

Πολλοί νέοι έχουν βάλει στόχο να φύγουν στο εξωτερικό. Το έχεις σκεφτεί καθόλου;
Εγώ θέλω να πάω στο εξωτερικό για να δω τι κάνουν και πως το κάνουν. Να πάρω ιδέες και να δημιουργήσω εδώ στην Ελλάδα κάτι που θα μπορούσε να έχει απήχηση. Μπορεί για λίγο να χρειαστεί να μείνω και έξω αλλά μακάρι να μην είναι για πολύ μεγάλο διάστημα. Δεν πιστεύω ότι η λύση είναι να φύγουμε όλοι στο εξωτερικό. Πρέπει να σκεφτούμε λύσεις που παρόλη την κρίση θα έχουν απήχηση. Αυτό που χρειάζεται είναι να επηρεαστούμε από το εξωτερικό όχι να καταλήξουμε εκεί.

Μια ευχή για το μέλλον;
Να βρίσκουμε τα κίνητρα μέσα μας για να πετυχαίνουμε τον στόχο μας γιατί μπορούμε αρκεί να θέλουμε!



Δεν υπάρχουν σχόλια: